Koç Topluluğu’nun 100. yılına özel olarak Meşher’de ziyaretçilerle buluşan “Seyahat Sanatı” sergisi, beş yüzyılı kapsayan keşif hikâyesini rehberli turlar eşliğinde sanatseverlerle buluşturuyor.
Koç Topluluğu’nun 100. yılına özel olarak Meşher’de sanatseverlerle buluşan “Seyahat Sanatı” sergisi, beş yüzyıla yayılan keşif hikâyelerini odağına alıyor. 300’ü aşkın eserin yer aldığı serginin küratörü M. Merve Uca’nın rehberliğinde gerçekleştirilecek ücretsiz turların ilki, 23 Mayıs’ta düzenlenecek.
8 Mayıs’ta kapılarını açan sergi, 15. yüzyılın sonlarından 20. yüzyılın ilk dönemlerine kadar Osmanlı coğrafyasına yapılan yolculukları, seyahat etme nedenleri ekseninde ele alıyor. Ziyaretçilere yaklaşık 500 yıllık bir seçkide yer alan değerli eserleri yakından inceleme ve eserler hakkında ayrıntılı bilgi edinme imkânı sunuyor.
Uluslararası Müzeler Haftası kapsamında gerçekleştirilen sergide, Sadberk Hanım Müzesi ile Ömer Koç koleksiyonlarından derlenen nadide eserler sanatseverlerle buluşuyor. Küratör eşliğinde düzenlenecek ilk tur ise kronolojik bir akış yerine, seyahat etme nedenleri etrafında şekillenen tematik bölümler üzerinden ziyaretçilere farklı bir anlatı sunuyor.
Sergide; merak, inanç, diplomasi, savaş, ticaret ve turizm gibi kavramlar odağında insanların yolculuğa çıkma sebepleri ele alınırken, bu seyahatlerin görsel ve maddi kültürde bıraktığı izler de inceleniyor.
Sınırlı kontenjanı olan tura, kayit@mesher.org e-posta adresinden kayıt yapılabilir.
Kaynak: https://www.cumhuriyet.com.tr/kultur-sanat/mesher-de-kurator-esliginde-turlar-basliyor-2506186
Tarih: 22.05.2026 / 20:35







