Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Gece Müzeciliği uygulaması, 2026 sezonunda da ziyaretçilerini ağırlamaya hazırlanıyor. Uygulama kapsamında Türkiye genelindeki 20 müze ve ören yeri, 1 Haziran ile 1 Ekim tarihleri arasında akşam saatlerinde ziyaret edilebilecek.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Gece Müzeciliği uygulamasının yeni sezonunun başladığını duyurdu. Ersoy, kültürel mirasın günün her saatinde deneyimlenebilmesi amacıyla başlatılan uygulamanın bu yıl da devam edeceğini belirtti.
Bakan Ersoy paylaşımında, geçtiğimiz yıl uygulama kapsamında 1 milyondan fazla ziyaretçinin ağırlandığını ifade ederek, “Nemrut’tan Efes’e, Side’den Zeugma’ya, Galata Kulesi’nden İstanbul Arkeoloji Müzeleri’ne uzanan kültür rotalarımızda ziyaretçilerimize yine unutulmaz bir deneyim sunacağız” dedi.
İlk olarak Efes, Hierapolis ve Side ören yerlerinde başlatılan Gece Müzeciliği uygulaması, zamanla Türkiye’nin farklı bölgelerindeki önemli kültürel noktalara yayıldı. Geçtiğimiz yıllarda özellikle yaz aylarında yoğun ilgi gören uygulama, tarihi ve kültürel alanların farklı bir atmosferde keşfedilmesine imkan sağlıyor.
Bu yıl uygulama kapsamında 11 müze ve 9 ören yeri olmak üzere toplam 20 noktada gece ziyareti yapılabilecek. Müzekart sahibi ziyaretçiler, mevcut giriş haklarına ek olarak 200 lira ücret ödeyerek belirlenen müze ve ören yerlerini saat 19.00’dan itibaren ziyaret edebilecek. Ahlat Selçuklu Mezarlığı ise ücretsiz olarak gezilebilecek.
Gece Müzeciliği kapsamında ziyaret edilebilecek noktalar arasında Efes, Nemrut, Side, Hierapolis, Patara, Aspendos, Galata Kulesi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri, Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi, Derinkuyu Yeraltı Şehri, Şanlıurfa Müzesi ve Zeugma Mozaik Müzesi gibi önemli kültürel miras alanları yer alıyor.
Bakanlık, uygulamayla birlikte hem kültürel mirasın daha geniş kitlelere ulaştırılmasını hem de sürdürülebilir turizm hedeflerinin desteklenmesini amaçlıyor.
23.03 01.06.2026






