Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı iş birliğinde hayata geçirilen “Visit Gaziantep” platformunu kamuoyuna tanıttı. 25 Aralık Kahramanlık Panoraması ve Müzesi’nde düzenlenen programda, şehrin turizm potansiyini dijital ortamda tek çatı altında toplayan yeni sistemin detayları paylaşıldı.
Proje kapsamında Gaziantep’in tarihi ve kültürel değerleri, gastronomi noktaları, müzeleri, etkinlikleri ve coğrafi işaretli ürünleri tek uygulama üzerinden ziyaretçilere sunulacak. Yapay zeka destekli altyapıya sahip platform, 9 farklı dil seçeneğiyle yerli ve yabancı turistlere kişiselleştirilmiş bir şehir deneyimi sağlamayı hedefliyor.
Tanıtım toplantısına katılan Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, Gaziantep’in kültür ve turizm alanında örnek projelere imza attığını belirterek şehrin tanıtım çalışmalarındaki başarısına dikkat çekti.
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ise dijital dönüşümün turizm için büyük önem taşıdığını vurgulayarak, “Akıllı şehre akıllı turizm gerekir. Gaziantep’i teknolojiyi kullanan, kültürünü dünyaya doğru anlatan bir şehir haline getirmek istiyoruz” dedi.
Vali Kemal Çeber de turizmin Gaziantep’in gelecekteki gelişiminde önemli rol oynayacağını ifade ederek, kentin sahip olduğu tarihi, kültürel ve gastronomik değerlerin daha geniş kitlelere ulaştırılması gerektiğini söyledi.
“Visit Gaziantep” ile şehrin uluslararası alanda daha görünür hale gelmesi ve ziyaretçi deneyiminin dijital imkanlarla güçlendirilmesi amaçlanıyor.
https://www.turizmaktuel.com/haber/gaziantep-turizmde-dijital-cagi-baslatti
23.20 15.05.2026






